25 Ocak 2011 Salı

Genel Müfredat Oluşturulması


Bahsi geçen 2002-2005 yılları arasında verdiğim İngilizce derslerinin çeşitliliği ve sık sık sınav yapma zorunluluğundan dolayı bir ana müfredat yapma ihtiyacı doğdu. Örneğin Mühendislik fakültesinde vermek zorunda olduğum "İngilizce Çeviri ve Anlama" dersleri ve Sağlık Yükek Okulunda vermekte olduğum KPDS ve ÜDS sınavlarına yönelik İleri İngilizce I-II-III dersleri farklı konuları içeren derslerdi. Müfredattaki konu çeşitliliği ve sık sık sınav yapma ihtiyacından dolayı bir ana müfredat oluşturup daha sonra ihtiyaca göre alt müfredatlar oluşturmaya karar verdim. Bu sayede hem konuları kontrol altına alabilecek hem de hedefe varma konusunda daha verimli adımlar atabilecektim.
Üstte görülen resimde Ana Müfredat'ı görebilirsiniz. Ana müfredat, o zamanki gramer ağırlıklı sisteme göre yaklaşık 16 ana başlık altında 3800 alt maddeden oluştu. Bu şu demekti İngilizce Gramerinde ,belki sonradan eklenebileceğini göz önünde bulundurursak, aşağı yukarı 3900-4000 madde vardı. Bunların 3800'nü bir veritabanına depolayıp sınıflandırarak bir ana müfredat oluşturmuştum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder